Kamo su nestale linije 10 i 16?

Tramvajske linije od 1 do 17 prometuju zagrebačkim ulicama neprekidno 24 sata, no nedostaju brojevi 10 i 16.


Tramvajsku mrežu u Zagrebu danas čini 116 kilometara pruga, kojima prolazi 15 dnevnih i četiri noćne tramvajske linije. Hrvatska metropola, pak, nije prvi grad koji je uveo električni javni prijevoz. Davne 1910. godine električna vozila zamijenila su konjske tramvaje u Zagrebu, no Pula, Opatija i Rijeka su tu inovaciju u javnom prijevozu uvele nekoliko godina prije. 

Zagrebački električni tramvaj postoji od 18. kolovoza 1910. godine, prije čega su tramvaje vukli konji. U početku su vozila bila žute boje, no 1923. godine zamijenjena su prepoznatljivom plavom bojom. Trenutno mrežu električnog javnog prijevoza čini 116 kilometara pruga, od kojih su se tijekom povijesti neke ukinule ili naknadno uvele.

Slikovni rezultat za zet tramvaj broj 16

Ukinute pruge

Mreža tramvajskih pruga od 1910. godine doživjela je nekoliko širenja, ali i ukidanja. Zadnje proširenje bilo je 2000. godine kada je u promet puštena dionica od Dubrave do Dubca te od Jaruna do Prečkog. Što se tiče ukidanja, Zagreb je ostao, što zbog nesreće, nerentabilnosti ili izgradnje novih dionica, bez sljedećih pruga:
  • Zapadni kolodvor – Draškovićeva (1926.)
  • Jelačićev trg – Kaptol – Nova Ves – Gupčeva zvijezda (1931.)
  • Kvaternikov trg – Sajmište(1954.)
  • Gupčeva zvijezda – Mirogoj (1967.)
Kao što je bio slučaj i s prugama, tramvajske su se linije također ukidale ili uvodile nove. Trenutno u Zagrebu prometuje 15 dnevnih i četiri noćne linije, a često se zbog rekonstrukcije ili radova na prugama iste mijenjaju. Zadnja takva izmjena dogodila se u ožujku ove godine kada je tramvaj broj 10 zamijenio 'jedinicu'. ‘Desetka’ se po prvi put pojavila u 30-im godinama, u doba kada su se brojevi linija dodjeljivali njihovim odredištima, a ne smjerovima. Linije za Črnomerec su nosile broj 1, Savski most je nosio broj 3, Trešnjevka 4, Maksimir 8, a broj 10 je označavao vozila za Gupčevu Zvijezdu.
Slikovni rezultat za ZAGREB tramvaj br 10
Današnji sustav linija uveden je 1980-ih, a značajnija promjena dogodila se početkom 60-ih kada je broj 10 vozio od Borongaja do Savskog mosta zbog izgradnje podvožnjaka na Držićevoj. Dvadesetak godina kasnije ‘desetka’ se ukinula jer se njena ruta preklapala s ‘jedinicom’. Druga bitna promjena bila je 1990-ih kada je ukinut tramvaj broj 16. Linija spomenutog broja povezivala je Črnomerec – Jukićeva – Savska – Velesajam – Zapruđe.
Slikovni rezultat za ZAGREB tramvaj br 16
Nakon izmjena u mreži električnog prometa u Zagrebu se trenutno nalazi 225 tramvajskih stajališta, 174 skretnice te 16 okretišta. Međutim, postoje tri pomoćna okretišta: Jarun, Trg žrtava fašizma i u Heinzelovoj ulici.


Serbus i najte kaj zameriti!

Follow on instagram!
Follow on Google+!
izvor: vecernji.hr, srednja.hr, osobni dokumenti

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Povijest zagrebačkih gradskih i prigradskih naselja, kvartova, ulica, parkova..

Tuneli pod centrom grada

Tajna Kožarske ulice